Červená, zelená, připravit, start!

19. 09. 2014 23:36:51
Blíží se roční výročí mé řidičské svobody. Před rokem touhle dobou jsem se pomalu začínala klepat, protože se schylovalo ke zkouškám v autoškole. Po roce už hrdě jezdím po všech čertech a přemýšlím, co mi ten rok dal a vzal. Co jsem se za rok za volantem naučila?

Poznala jsem spoustu zajímavého... Třeba jsem neustále fascinována řidičkami, ideálně v SUV nebo jiném velkém voze, které totálně ignorují kosočtvercovou značku hlavní silnice. Možná si takové ženy myslí, že je ředitelství silnic značkou uráží, nebo nevím. Každopádně, jakmile se z jakékoliv vedlejší ulice blíží větší auto, začínám se modlit.

Všimli jste si také, jak v odpoledních hodinách lidi na chodníku zblbnou? Asi pocitem, že už dopracovali a mají volno. Už se mi několikrát stalo, že mi chodec bez uzardění vlezl do cesty, jednou dokonce ohleduplně uskočil i před tramvají, aby mě stihl, než budu projíždět. Naposled se tak stalo právě dnes - mladá paní šoupla do silnice, velmi pochopitelně, nejdřív kočárek s kojencem, následně malého chlapce a pak vyrazila sama. A já jsem měla štěstí, že za mnou nikdo nejel. Jinak bychom tam možná stáli ještě teď.

Taky jsem pochopila, že Murphyho zákony fungují i v autě. Jakmile se rozjedete z křižovatky, vjede před vás řidič roku, v očích smrt a na tachometru dvacet, maximálně. Obvykle se tak stane ve chvíli, kdy už máte být někde jinde, třeba v práci. A nepočítejte s tím, že se výše zmíněný řidič po chvíli rozjede. Ne, dvacetikilometrovou rychlostí lze bez problému dojet třeba i deset kilometrů.

Další poučení a překvapení na mě občas zamrká díky blinkrům přede mnou jedoucího auta. Není přeci nic lepšího, než se o odbočování rozhodovat vteřinu před akcí. Člověk je pak vděčný...nikdy není na škodu trocha adrenalinu.

Myslím, že byste sami vymysleli ještě celou řadu podobných odstavců. Ale i přes všechny adrenalinové situace, přes všechny blby, co jich člověk jen potká, se mi řízení zarylo hluboko pod kůži a jsem vděčna rodičům, že mě vloni do autoškoly postrčili.

Co mi tedy řízení dalo? Věnovalo mi úžasnou svobodu. Svobodu rozjet se, kam je mi libo. Byla jsem za ten rok na nejednom krásném výletě s kamarády, viděla jsem například povedená divadla v různých koutech naší báječné republiky. Jednoduše, za volantem se cítím ve svém živlu a vlastně se divím, proč už jsem nechtěla umět řídit dávno.

Takže, chvála řidičskému umění a odvaze všech, ať jezdí celé roky či jen jeden. Sláva těm, kteří se na silnici umějí chovat slušně a podle pravidel. A díky všem matkám, které vědí, že dítě se do silnice prostě nestrká. Vzpomeňte si na mě, až budete za volantem, zkuste zase řídit tak, jako byste do auta sedali jen rok a ne třeba dvacet. Možná taky najdete ten pocit...tu krásu a svobodu.

Autor: Helena Herynková | pátek 19.9.2014 23:36 | karma článku: 6.94 | přečteno: 402x

Další články blogera

Helena Herynková

Mentalista Vincent podruhé v akci

Mizející děti, pachatel, který bůhvíproč dodržuje jakýsi podivný vzorec, rituální vraždy. Hlavní karty jsou rozdané a nyní je na policistech, aby odhalili, zda se jedná o Kult.

5.3.2024 v 11:56 | Karma článku: 2.93 | Přečteno: 99 | Diskuse

Helena Herynková

Kde vzít lásku a nekrást

Hledání pravé lásky je složité v kterékoliv době. Ale když k tomu máte pomoc a nápovědu těch pravých lidí, tak se to podařit může. Se svou skvělou radou přichází Dohazovačka spřízněných duší.

2.3.2024 v 11:28 | Karma článku: 3.89 | Přečteno: 151 | Diskuse

Helena Herynková

Instantní generační zlo a jak z něj ven

Zlo předávané po generace skotačí jako této knize jako „veselý“ čertík, aby spálilo vše dobré v dalších a dalších příslušnicích oné rodiny. Poznejte sílu Vlčice.

25.2.2024 v 15:00 | Karma článku: 4.78 | Přečteno: 227 | Diskuse

Helena Herynková

Pohled do historie Země jako apel do budoucnosti

Dobrodružná cesta napříč časem do dávno zaniklých ekosystémů Země, která může pomoci rozpohybovat dnešek a zajistit lepší budoucnost. Svou náruč otevírají Dávné světy, aby nás poučily.

18.2.2024 v 14:56 | Karma článku: 3.11 | Přečteno: 80 | Diskuse

Další články z rubriky Cestování

Jan Vaverka

Bolívie - 7. díl: Na skok do Bolivijské Amazonie

Sto kilometrů vzdušnou čarou a jste z La Pazu v Amazonii. Ti odvážnější rovnou po silnici smrti. Je to kousek, ale zase takový fofr to není.

29.3.2024 v 8:20 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 51 | Diskuse

Martin Faltýn

Letos jako před rokem - Malajsie a navíc Thajsko

Rok se s rokem shledal a nikdy bych nevěřil, že prakticky po roce se znovu podívám do Malajsie a letos také, prvně v životě, do Thajska. A protože dvakrát do stejné řeky opravdu nevstoupíte, věřte mi - bude o čem psát.

29.3.2024 v 8:08 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 74 | Diskuse

Klára Žejdlová

Italské Velikonoce? V mých vzpomínkách to jsou přátelé, rodina…a obžerství

I když to obžerství bylo prokládané dlouhými procházkami. Aby nám vytrávilo. A abychom nasbírali ingredience pro další vaření...

27.3.2024 v 14:48 | Karma článku: 20.13 | Přečteno: 495 | Diskuse

Miroslav Semecký

Nacházíte ve Španělsku? Používáte aplikaci Telegram? Zpozorněte!

Oblíbená komunikační aplikace ve Španělsku končí. Bude vypnuta (zablokován přístup) v řádu několika následujících hodin. Soudce Národního soudu Santiago Pedraz vydal rozhodnutí, ve kterém nařizuje mob..

23.3.2024 v 17:51 | Karma článku: 17.13 | Přečteno: 584 | Diskuse

Jan Vaverka

Bolívie - 6. díl: Den v La Pazu

La Paz je město jako žádné jiné. Dvoumilionová aglomerace sahající až nad 4000 metrů nad moře, ulice jsou strmé, propojené lanovkami, a kolem obrovská kulturní a sociální diverzita.

22.3.2024 v 8:20 | Karma článku: 16.59 | Přečteno: 234 | Diskuse
Počet článků 170 Celková karma 4.51 Průměrná čtenost 283

Narodila jsem se a žiju v Praze, vystudovala jsem Obchodní akademii. Dvacet let jsem pracovala v oblasti knižního marketingu a PR. Od podzimu 2022 jsem přesídlila do bankovnictví, ale vášeň pro psaní a knihy mě rozhodně neopustila. Ve volném čase píši divadelní a knižní recenze, nebo glosy k současnému dění, a s chutí pěšky objevuji různá zákoutí krásné Prahy.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...