Vždyť je to jen práce v televizi

Ulice, Ordinace, Pekárna, Cukrárna, Řeznictví, a vůbec jakékoliv prostředí, kde se může odehrávat televizní seriál. Nejen milovníkům či odpůrcům nekonečných seriálů přijde k chuti povedená divadelní komedie Pokračování příště.  

Na česká divadelní prkna nedávno vtrhla komedie z poměrně nové dílny, z produkce společnosti Fénix Film. A osobně doufám, že to je jen první z řady, protože tento svěží divadelní kus udělá jistě radost mnoha divákům. Lehkonohá komedie Pokračování příště humorem lavíruje mezi obdivem a parodujícím výsměchem k nekonečným seriálům, a podobá se tak jistě rozličným názorům různých divadelních i televizních diváků (buď to milujete nebo nesnášíte). Jak už to u konverzačních komedií bývá, představení vévodí kvalitní text autora Jakuba Voláka, který skvělé a velmi vtipně uvádějí v život všechny tři herečky.

Hanka, v podání Kateřiny Kairy Hrachovcové, je herečka, která baví diváky už patnáct let jako seriálová doktorka v Porodnici. I když ji diváci milují, patnáct sezón je hodně dlouhá doba a Hanka začíná propadat beznaději, že se blíží její seriálový konec. Ale protože je houževnatá, a přeci je pořád „nejlepší doktorka v kraji“ (jak hojně říkají její hrdince v seriálu), nehodlá se své největší role vzdát bez boje.

Marie, skvostně ztvárněná Kristýnou Leichtovou, je momentálně trvale unavenou matkou, provozovatelkou podivného e-shopu, ale především věčnou a profesionální roztleskávačkou pro Hanku. A právě Hanka na ni nejen sype své stesky a obavy, ale navíc ji zatáhne do nebezpečné mise na záchranu své seriálové role. Protože přece není lepšího místa na setkání s veledůležitou seriálovou producentkou než Mariin byt, zastlaný po strop e-shopovými krabicemi a hračkami. A pokud máte mezi svými přáteli herce nebo herečku, možná se v postavě věčné podporovatelky Marie poznáte.

Růžena (v podání Markéty Plánkové) je producentka. Růžena je matka. Růžena je důležitá a ráda hovoří anglicky. Růžena ale také možná trochu víc pije. Jenže, co když je Růžena taky jen obyčejná ženská, které mohou Marie s Hankou přijít na kloub, aby zachránily Hančinu patnáctiletou seriálovou práci? Jak, a jestli se jim to povede, se musíte jít podívat do divadla na Pokračování příště.

Komedie v režii herečky a režisérky Viktorie Čermákové, ale rozhodně není jen snůškou vtipů a náhledem do světa nekonečných seriálů a úzkostných hereček či producentek. Za základním příběhem se skrývají také problémy, strachy a tajemství všech tří hrdinek. Hanka potřebuje k životu práci a obdiv fanoušků, má tudíž pocit, že s koncem role v seriálu končí i její život. A navíc… co když je hraní v tomhle seriálu to jediné, co umí? Marie nechce být pouze vrbou a utahanou matkou, chce nalézt zpět sama sebe a něco skutečně dokázat. A Růžena má snad nejsložitější život, i když by to ani za nic nepřiznala. Problémy doma, jimž musí čelit, skrývá za svou emancipaci. Nadužívá anglických výrazů, snad aby dokázala svoji světovost a nadřazenost, ale vnímavější divák jí to rozhodně „nežere“.

Herečky si s květnatým a rychlým textem poradily skvěle a vytvořily vypointovanou a zábavnou konverzačku, při které si vzpomenete na všechny nekonečné seriály, u nichž jste strávili hodiny, možná dny svého života. A pokud říkáte, že ne, tak skoro určitě nemluvíte pravdu, každého z nás tento lákavý svět aspoň na chvilku polapil. Humornou třešničkou pak je, že vzhledem k tématu hry si samozřejmě všechny tři aktérky s chutí dělají legraci také samy ze sebe.

Pokud se v divadle rádi zasmějete a odpočinete si od všedních starostí, vyrazte do divadla na Pokračování příště, a udělejte si radost kouskem, po němž vám zůstane příjemný pocit u srdce, bolavá bránice a také možná nějaká ta nesmrtelná hláška, kterou naučíte svoje kamarádky (toto ocení spíše divačky).

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Helena Herynková | středa 3.4.2024 22:48 | karma článku: 13,17 | přečteno: 499x